Logo til Spies

Efter hjemkomsten

Reklamationer

Reklamationer

Er der forhold, der er utilfredsstillende under ferien, er det vigtigt, at du med det samme kontakter vores personale. Venter du med at reklamere, til du kommer hjem fra ferien, har vi i sagens natur ingen mulighed for at udbedre situationen, og du mister retten til at påberåbe mangler. Er du ikke tilfreds med vores personales behandling af din henvendelse, kan du udfylde vores reklamationsformular her eller skrive til Spies A/S, Kay Fiskers Plads 11, 2300 København S, att. Quality & Claims. Henvendelsen skal indeholde oplysninger om billetnummer, redegørelse for reklamationen, og hvad man har forsøgt for at afhjælpe situationen på rejsemålet. Reklamationen skal være os i hænde senest fire uger efter hjemkomsten. Alle skriftlige henvendelser vil blive besvaret på dansk.

Indkøb i udlandet

Indkøb i udlandet

Vi kan desværre ikke påtage os at følge op på sager, hvor en gæst føler sig dårligt behandlet af forretninger eller handlende uanset oplysninger fra vores personale. Såfremt du ønsker at købe varer i udlandet til senere hjemsendelse, tilråder vi, at du først sikrer dig korrekte oplysninger om reglerne for indførsel i Danmark, her-under behovet for særlige certifikater. Bemærk, at der næsten altid skal betales moms – også selvom varer fra nogle lande under særlige omstændigheder kan indføres toldfrit i Danmark.

Glemte sager

Genstande glemt på flyet, lufthavnen eller på rejsemålet

Har du glemt noget i lufthavnen, skal den aktuelle lufthavn kontaktes. Glemte effekter ombord på flyet, som bliver fundet, vil blive indleveret til Lost & Found i ankomstlufthavnen. Er du kommet hjem og har glemt noget på rejsemålet, vil det være muligt at kontakte vores samarbejdsparter Lost & Found International som mod en afgift vil efterlyse og transportere fundne effekter hjem til dig. Mere information finder du her.

EU-kommisionens klageportal

EU-kommisionens klageportal

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Når du indgiver en klage, skal du oplyse vores mailadresse info@spies.dk