Vi anbefaler at du pakker nødvendige mediciner samt værdigenstande i håndbagagen.
Hvis indtjekket bagage bliver beskadiget, er forsinket eller forsvinder, skal du straks rapportere det efter landing. Vær opmærksom på, at du skal udfylde en speciel anmeldelse, P.I.R. (Property Irregularity Report) allerede i lufthavnen, så dit forsikringsselskab eller flyselskabet kan behandle eventuelle erstatningskrav. Hvis du ikke rapporterer det i lufthavnen umiddelbart efter landing, accepterer visse flyselskaber anmeldelser inden for 7 dage efter, at skaden opstod. Sørg for at gemme alle kvitteringer, du måtte have.
Flyver du med Sunclass Airlines, kan du se på deres hjemmeside, hvordan du skal forholde dig. Flyver du med et andet flyselskab, er det dem, du skal kontakte.
Du finder flyselskabets kontaktoplysninger her: Flyselskaber - charterrejser | Spies
Har du en mellemlanding på enten ud- og/eller hjemrejsen, vil bagagen som udgangspunkt blive transporteret hele vejen fra start til din slutdestination, uden du skal hente bagagen ved mellemlandingen og tjekke den ind igen. Få altid oplyst ved første tjek ind, hvad der gælder for din bagage og om den er tjekket ind hele vejen, eller hvordan du skal forholde dig i den forbindelse.
Vores charterrejser foregår primært med direkte fly fra lufthavne i Skandinavien. Direkte fly betyder, at man flyver til destinationen uden at skifte fly, men det behøver ikke nødvendigvis at være uden stop. Hvis flyet skal lave et kort stop for at tage passagerer ombord eller tanke brændstof – det, der kaldes en teknisk mellemlanding – betragtes det stadig som en direkte flyvning.
Når du har en flyrejse, hvor du skal mellemlande, er tiden mellem dine flyvninger altid beregnet af flyselskabet og den pågældende lufthavn. Det er ikke muligt at bestille en flyrejse, hvor minimum connecting time/forbindelsestid ikke er overholdt.
Visse lufthavne kræver, at du skal igennem en sikkerhedskontrol, inden du kommer til den nye gate, og dette er der taget højde for i connecting time/forbindelsestiden.