Vi glæder os til at skabe nye rejseminder sammen med vores gæster, som vi har gjort i mere end 60 år

Vi arbejder for fuld kraft med at sikre, at samtlige hygiejne- og sikkerhedsprocedurer er på allerhøjeste niveau under hele din rejse, når vi i fremtiden igen kan byde dig velkommen som gæst. Som altid skal du også i fremtiden kunne slappe af og føle dig tryg, når du rejser med os. På vores hoteller, vores fly, transferbusser og på alle andre aktiviteter under din Spies-ferie.

Vi følger selvfølgelig de forskellige landes restriktioner og lokale myndigheders krav. Så længe coronaepidemien varer, kan situationen forandres, og vi opdaterer derfor informationen om vores procedurer løbende og tager forbehold for eventuelle ændringer, som kan ske fremover.

På vores hoteller

Vi stiller høje krav til os selv og samarbejder også med det uafhængige firma Cristal International Standards. Vi følger ud over vores egne procedurer selvfølgelig også de lokale myndigheders krav. Disse kan løbende ændre sig. Nedenfor kan du se de ekstraordinære sikkerhedsprocedurer, som vi fremover implementerer på vores hoteller: Sunwing, Sunprime og O.B.C by Sunwing. På de øvrige hoteller i vores program følger vi lokale myndigheders anbefalinger og krav.

1. Ekstra grundig rengøring af alle værelser samt opdaterede rengøringsprocedurer
2. Samtlige medarbejdere uddannes i vores nye sikkerhedsprocedurer
3. Sikre procedurer ved check-in.
4. Håndsprit tilgængeligt for gæster og personale
5. Vi følger de lokale myndigheder anbefalinger omkring social distance.
6. Færre antal gæster samtidig og større afstand mellem gæsterne på restauranterne
7. Nye serveringsprocedurer – servering af mad sker enten som á la carte (bordservering) eller som buffet efter gældende anbefalinger og restriktioner.
8. Fleksible åbningstider i restauranten for at modvirke trængsel
9. Tilpasning af aktiviteter og underholdning på hotellerne
10. Minimere kontantbetalinger
11. Digital information via app og mail
12. Ekstra rengøring og nye procedurer omkring poolområde, træningslokale, miniland og spa

På vores fly

Vores gæsters sikkerhed er vores højeste prioritet. På grund af Covid-19 har vi derfor implementeret en række nødvendige og effektive sikkerhedsprocedurer om bord på vores Sunclass Airlines-fly, der skal sikre dig og dine medpassagerers sikkerhed og velbefindende om bord.

Vores procedurer er baseret på anbefalingerne fra lokale myndigheder og EASA (den europæiske myndighed for luftfartssikkerhed), og vi samarbejder også tæt med vores flypartnere. Derudover vil vi også forsat samarbejde med medlemmerne i EASA for at udveksle erfaringer og udvikler procedurer.

Vi har konstant fokus på at give dig en sikker, pålidelig og behagelig rejse. På din rejse med Sunclass Airlines vil du derfor blive mødt af følgende procedurer, indført for din sikkerheds skyld:

  • Check-in via vores app for at mindske nærkontakt i lufthavnen
  • Check så meget bagage ind som muligt
  • Vi anvender HEPA-filtre på alle vores fly, som fanger 99,6% af alle støvpartikler og luftbårne vira og bakterier. En konstant nedadgående luftstrøm mindsker risikoen for krydskontaminering. Alt luft i kabinen er filtreret og fornyes hver 2.-3. minut.
  • Både passagerer og flybesætningen skal bære ansigtsmasker fra det øjeblik, de træder ind i afrejselufthavnen til de forlader ankomstlufthavnen. Man kan bestille ansigtsmasker i Airshoppen inden rejsen. Undtaget fra maskekrav er børn under 6 år, samt gæster med en dokumenteret medicinsk årsag der umuliggør ansigtsmaske. Dokumentation skal medbringes på rejsen hvis medicinsk årsag eksisterer.
  • Velgennemtænkte løsninger for at holde afstand og for håndhygiejnen på alle rejser.
  • Tilpasset service om bord og introduktion af nye tilbud for at gøre din rejse så behagelig som mulig.

Vores teams i lufthavnen og om bord er uddannede og opdaterede omkring de nyeste procedurer for at garantere din sikkerhed og dit velbefindende.

Vi glæder os til at byde dig velkommen om bord.

For øvrige flyselskaber, se neden for.
Læs mere Aegan
Air Baltic
Air Canada
Air China
Air Mauritius
Air France
American Airlines
British Airways
Brussel Airlines
Cathay Pacific
Czek Airlines
Delta Airlines
Emirates
Ethiopian Airlines
Ethiad
Finnair
Kenya Airways
KLM
Iberia
Icelandair
LOT
Lufthansa
Malaysia Airlines
Norwegian
Thai Airways
Turkish Airlines
SAS
Singapore Airlines
Swiss
Unitied Airlines
Vietnam Airlines
Vueling
Qantas
Qatar Airways
Skjul

På vores transferbusser

Vi følger de lokale myndighedskrav, hvilket kan være forskellige fra land til land. Vi har også egne rutiner med ekstra hygiejneprocedurer som vi følger.

• Ekstra hygiejneprocedurer
• Tilpasning til lokale myndighedskrav
 
 
Læs mere under spørgsmål og svar

Aktiviteter og udflugter

Det er populært at opleve vores rejsemål på fx bådture, besøg på markeder eller rundrejser. Det er også i fremtiden vores ambition, at vi skal kunne tilbyde vores gæster disse oplevelser. På en del steder vil der dog blive indført visse restriktioner, når det gælder antal besøgende, og der kan også være begrænset adgang til visse områder og seværdigheder. Hvad der gælder på præcis dit rejsemål vil regelmæssigt blive opdateret under rejsemålsinformationen her på Spies.dk under ”Aktiviteter og seværdigheder”. Vi følger selvfølgelig lokale myndighedernes anbefalinger nøje for at kunne give dig et så sikkert ophold som muligt.

Spørgsmål og svar

Hvad sker der hvis Udenrigsministeriets ændrer rejsevejledning til det land som jeg er på ferie i (pakkerejse)?
Vores gæsters sikkerhed er altid vores vigtigste prioritet. Skulle det ske at rejsevejledningen ændres under dit ophold, kan det derfor ske, at du skal rejse hjem tidligere end planlagt.

Hotel

Hvad mener vi med ekstra grundig rengøring?
Grundig rengøring med ekstra fokus på kontaktflader som fx håndtag, kontakter, håndvask, hårtørrer og fjernbetjening etc. Denne foretages inden ankomst og derefter regelmæssigt under hele opholdet.

Fællesområder omkring solstole og pools, toiletter – hvor ofte rengøres disse, og hvad gør I konkret?
Detaljerede procedurer og frekvens af rengøring både her og af andre fællesområder følger gældende restriktioner og anbefalinger. Ud over rengøring følges myndighedernes krav til social distance, bl.a. ved liggestole og poolområdet.

Hvordan kommer check-in til at foregå?
Også her respekterer vi krav til social distance ved at adskille eller holde afstand mellem personale og gæster.

Hvordan ser de nye serveringsprocedurer ud?
Servering af mad sker enten som á la carte (bordservering) eller som buffet efter gældende anbefalinger og restriktioner.

Hvordan er procedurerne omkring børneklubben og Lollo & Bernie
Lollo og Bernie kommer til at være på vores egne hoteller, men selvfølgelig følges alle krav fra myndighederne, fx kommer de til at holde afstand – præcis som vi andre skal i disse tider.

Underholdning/øvrige aktiviteter:
Samtlige aktiviteter og underholdningen på hotellerne følger myndighedernes krav, fx ved at begrænse antallet af deltagere og/eller ved at visse aktiviteter sker udendørs.

Transferbusser:

Hvordan ser hygiejneprocedurer ud på transferbusserne

  • Vi følger de lokale myndighedskrav, der kan variere lidt fra land til land. Disse omfatter bl.a.
    Øgede rengørings- og desinfektionsprocedurer
  • Afspritning af hænder samt mundbind (myndighedskrav i mange lande)

Jeg har ikke bestilt et af Spies’ egne hoteller – kan jeg være tryg ved at mit hotel følger samme sikkerhedsprocedurer som jeres egne?

Alle hoteller rundt om i verden skal følge kravene fra de respektive, lokale myndigheder, der er blevet skærpet som følge af coronaepidemien, og som er lovkrav for at kunne drive hotelvirksomhed. Vi vil aktivt følge op på, om hotellerne efterlever disse krav.